woensdag 8 februari 2012

Maxxam zet volgende stap met EasyDistribution campagne

Maxxam C.V. is een platform voor gezamenlijke inkoopactiviteiten, gericht op de Nederlandse markt. De inkooporganisatie verzorgt de inkoopactiviteiten voor Hanos Nederland, Lekkerland Nederland, MAKRO Nederland (Metro Cash & Carry) en Pascal-Ede U.A.

Het Easy Distribution Campagneteam verzorgde onlangs een inventarisatie bij de leveranciers van Maxxam, en met resultaat:

Berry Henzen, Hoofd Automatisering bij inkooporganisatie Maxxam over de EasyDistribution Campagne: "Wij hebben EasyDistribution leren kennen als een pragmatische en betrouwbare partner. Door de ED Campagne zijn we nu volledig op de hoogte van de mogelijkheden die onze leveranciers hebben om facturen aan te leveren. Dit geeft ons de kans een goede keuze voor een nieuw financieel systeem te maken"

maandag 6 februari 2012

Wederom meldingen spookfacturen.

Er blijven meldingen binnenkomen van spookfacturen. Met name de brief van de Nederlandse bedrijven gids blijft opduiken. In de kleine lettertjes op de zogenaamde factuur valt te lezen dat het niet om een factuur maar enkel om een offerte gaat.

Heeft u ook genoeg van spookfacturen of wilt u op voorhand de acceptatie (en betaling) van valse facturen voorkomen?

ICreative heeft met ED Ontvangt een bewezen oplossing in huis. ED herkent facturen die door vaste leveranciers gezonden zijn. Deze worden geïdentificeerd op basis van het bankrekeningnummer dat op de factuur vermeld staat. Indien het rekeningnummer niet herkent wordt kan het om een spookfactuur gaan. De ontvanger van de factuur gaat na of het daadwerkelijk om een valse factuur gaat. In dit geval biedt ED daarbij de mogelijkheid om facturen van deze afzender structureel te blokkeren.

Graag lichten wij de mogelijkheden van onze ED oplossing nader toe. Neem nu contact met ons op.



maandag 23 januari 2012

Ook overheid zet met ED campagne stap naar volledige E-invoicing

In september 2011 sprak de provincie Utrecht de wens uit een fikse stap op weg naar volledige elektronische facturatie te willen zetten. Reden genoeg om in samenwerking met het EasyDistribution campagneteam van ICreative een E-invoicing campagne op te zetten. Met als doel de leveranciers van de provincie aan te zetten tot het aanleveren van digitale facturen. Gedurende deze campagne werden de leveranciers actief benaderd door EasyDistribution met het verzoek om de facturen voortaan digitaal aan te leveren, in plaats van de ouderwetse papieren factuur.

De verwachting dat de leveranciers van de provincie graag mee zouden werken is uitgekomen. Ruim 75% van de 100 grootste leveranciers leveren voortaan de facturen digitaal aan en in zijn totaliteit versturen op dit moment ruim 550 leveranciers hun facturen digitaal. Hierdoor is de provincie in staat om met dezelfde inspanning veel meer facturen te verwerken. Tevens hebben ze meer structuur in de financiële administratie aan kunnen brengen. Niet onbelangrijk is dat ook de leveranciers profiteren van deze verandering; zij besparen direct op porti- en printkosten. Het mag duidelijk zijn dat provincie Utrecht een betrokken partner in duurzame financiën is.

dinsdag 17 januari 2012

Opmars van zakelijke E-invoices

Basware maakt de inschatting dat het aantal zakelijke E-invoices in 2011 met maarliefst 20% is toegenomen. Volgens de beursgenoteerde onderneming staat E-invoicing aan de vooravond van een grote doorbraak. "We verwachten 35 procent groei per jaar. In 2020 zal ongeveer de helft van de facturen digitaal zijn, en de helft papier", aldus Basware.


vrijdag 30 december 2011

Nieuwjaarswens.

Alle medewerkers van EasyDistribution wensen u een voorspoedig en succesvol 2012 toe!


donderdag 22 december 2011

Initiatiefnemer ED verrast klanten

Volgens traditie ontvangen onze klanten jaarlijks een leuke attentie voor alle medewerkers die met onze oplossingen werken. Ook dit jaar trekken we er op uit om al onze klanten te voorzien van dit custom made geschenk. De waardering voor de samenwerking met onze referenten is groot en we continueren dit graag in 2012, references count!


donderdag 1 december 2011

UWV ontvangt 80% van de inkomende facturen digitaal met ED Ontvangt.

De organisatie startte in 2010 een EasyDistribution campagne om leveranciers over te halen om meer facturen digitaal aan te leverern. Er is een specifieke website ingericht waarop leveranciers kunnen aangeven hoe (en in welk formaat) facturen aan het UWV aangeleverd kunnen worden. Tevens worden de inkomende facturen ontvangen met ED Ontvangt en automatisch verwerkt middels Basware.

Nu blijkt dat het UWV hier inmiddels de vruchten van plukt. Hier is te lezen dat het UWV door de optimalisatie van dit proces inmiddels 1.3 miljoen euro per jaar bespaard.

Nieuwsgierig wat een EasyDistribution Campagne uw organisatie oplevert? Neem dan contact met ons op via +31(0)318-493154.